Mera Ljus :-)

Var bara tvungen att testa mina nya stämplar från skogstokiga! Vad passar bättre än några ljus? Några gamla stämplar fick också följa med ;-)




Sen hittade jag den söt och lite förföriska tjejen som hemskt gärna ville bli blickfång på ett ljus.



Jag har insett att distressmålning verkligen inte är något som låter sig vila!!!!!
Fånig som jag är trodde jag att takterna satt i efter ett litet uppehåll i målandet, tja bara att öva upp sig igen :-) Här kommer några resultat.....



På detta kort använde jag inga mönsterpapper utan embossade vita stjärnor på blå cardstock tryckte till stämplarna lite extra här och var, tänkte det kunde bli en cool effekt- stjärnorna kommer från Magnolia.
Notstämpeln är från Pandura- embossad i rött.



Ett kort i väldig milda färger är lite ovanligt för mig... men ibland måste jag bara ge mig ut på djupt vatten ;-)

Detta kort fick också en insida!



Textstämpeln är från Skogstokiga och fjärilen fråm Tim Holtz.





Sen kom lusten att tillverka lite tavlor,som nog är gansga karekteristiska för mig )



Fick tyvärr med en skugga som gör att tavla ser böjd ut, borde verkligen lära mig något redigeringsprogram!

Här har jag använt kaffefilterblommor och en fantasi skapelse med textstämpel och knapp, gillar verkligen metallknappar.
 
Dragkedjor är underskattade som effekt i bakgrunden har jag färgat papper i gult, turkos och grönt.

Älskar verkligen att laborera fram egna nyanser på papper och blommor- enda nackdelen är att man behöver använda klorin för att få bort färgen från fingrarna hi,hi



På denna tavlan rockade jag loss med lite tyll och retropunchade blommor ovanpå varandra, en punchad fjäril vilar tryggt i tyllet.


Så nu en ny grej......... för mig i alla fall, jag kallar dem ljuspåsar!



Stämpel kommer från Skogstokiga, tagen är från Magnolia och köpt på mysiga Hildas rum även vintagebilderna kommer från Hildas







Magnolia stämpel återigen vintagestuk



Återigen en stämpelfrån Skogstokiga på Magnolia tagen.

Allt detta har legat rätt länge därför kommer jag inte ihåg vilka fabrikat jag använt på papperet :-(


Ha en go kväll

Kramizzzzzzzz Mia

Kommentarer
Postat av: Linda/Pieces by Pieces

Söööt du är - tack för alla fina och värmande ord i bloggen! Ja, du har då verkligen inte legat på latsidan - så himla mycket fint du har skapat sedan sist. Ljuspåsarna är underbara - superfina ge-bort-presenter. Ljusen och korten är också superläckra - älskar den "grungiga" fjärilen!



Kram

2011-03-07 @ 08:19:31
URL: http://piecesbypieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0